torsdag 8 november 2007

Ordblaj...

Jaha, så sitter man här igen framför dator och ska blogga. Hmmm, vad ska dagens tema vara? *idétorka* Ja, nu har jag det - jag plockar fram "Nordstedts svenska slangordbok" och ser om jag hittar något kul!
Här är några roliga ord jag hittade:
  • Björnfitta (ursäkta *rodnar*) betyder faktiskt något så harmlöst som pälsmössa! Det var helt klart mer än jag visste... Undrar hur den som kläckte ordet första gången tänkte!?
  • Russindisco - pensionärsdans! Jag tänkte liksom först gissa på kalas för små barn med tex fiskdamm med russinpaket...
  • Pratvatten - alkohol! Ja, man förstår nog hur det ordet kommit till... Själv är jag rätt bra på att babbla utan pratvatten också, det räcker med en telefon och mamma i andra änden av luren *hihi*
  • C2H5OH - alkohol! Nähe?!?! *ironisk och kemist*
  • diktatorer - föräldrar! Första gången man kan säga att man är diktator...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!