måndag 5 november 2007

lite tid framför datorn = dålig bloggare...

Jag haqr verkligen haft tokfullt upp senaste tiden. Dessutom har Skruttan krånglat lite på kvällarna, så jag har knappt haft någon tid framför datorn på kvällen.
MEN här kommer i alla fall lte kort om vad jag sysselsatt mig med senastet tiden.
Fredag: Städat, storhandlat, lagat mat och fixat inför min 30-årsfest på lördagen *puh och pust*
Lördag: Massor med förberedelser inför kvällens begivenhet!!! Sedan var det dags för fest. Temat för kvällen var "Vi på ålderdomshemmet" och några dök faktiskt upp utklädda - jättekul!!! Vi bjöd på massvis med mat (har fortfarande kvar i frysen *hehe*). Det blev en supermysig fest med massvis med babbel och trevlig sällskap. Tack för alla fina presenter och för att ni kom och firade mig!!!
Söndag: Sovmorgon (Skrutt var lämpligt nog hos min mamma)!!!!! Hela dagen gick på sparlåga - det var dags att ta igen sig efter ett par hektiska dagar. Vi hämtade ungen på em hos mamma och åkte sedan glatt till miniplasket. Men det var ju såklart höstlov och stängt!!! Snacka om att vi kände oss dumma när vi bytt om till badkläder och inte kom in till bassängen!!! Nåja, vi fick ju lite extra tid, så vi passade på att åka till syster Hund för en snabb fika. Trevligt!
Måndag (idag): Provkört en Citroen C1! Vi ska ju skaffa en andra bil istället för "Goffen" som vi nu lånar av vänner. Så idag var vi och kollade på en C1:a. Den var superskön att köra och jag (kort som jag är) satt jättebra i den. Så nu har Pappersgubbens underbara föräldrar bokat upp en bil åt oss (de betalar!), och vi kommer nog att få den mot slutet av veckan. Kul!!!! Städade mitt skrivbord idag, och fann min väldigt gamla dagbok från gymnasietiden. Fastnade ett bra tag i nostalgiträsket!!! Det var verkligen roligt att läsa om mitt liv som 17-19åring. Vilka problem man hade då - det var pojkvänner och kärlek hit och fester dit! Tack och lov att vi har minnen - vad skulle vi vara utan dem? Det är bagaget som gör dig till den person du är idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!