söndag 21 oktober 2007

En helt galen lördag?

Igår hade vi späckat schema hela dagen! Det började med att jag åkte iväg kl 12 till Klädbytardagar för att shoppa lite beganade kläder till tösen. Tänkte hänga på låset vid 12, för att unvika folkstormen - trodde jag och även alla andra!!! Det var smockat med folk!!! Men jag lyckades faktiskt göra några fynd. Det blev några par byxor och tröjor/bodysar till Skruttan och ett par sagoböcker. Kände mig mycket nöjd med fynden!
Efter detta blev det en snabb lunch hemma innan vi drog vidare. Det var återigen dags för föräldragruppsträff. Vi har ju faktiskt lyckats hålla kontakten i över ett år nu - riktigt roligt faktiskt! Och det är så kul att se barnen ihop - de leker med varandra nu, till skillnad från i början då de mest låg på filtar och gurglade.
När denna aktivitet var över, åkte vi hem, packade om väskan och styrde sedan vår kosa till Magda med familj. Vi var nämligen bjudna på middag hos dem - ett mycket uppskattat initiativ! Vi bjöds som vanligt på supergod mat när Magda varit i farten; halloumi med balsamvinägertomater; fläskfilé, rödvinssås och ostrisotto; jordgubbspaj med vaniljglass - MUMS!!! Gissa om vi var mätta efteråt! Så mätta att vi blev kvar och slappade en stund framför TV:n innan vi lyckades pallra oss iväg hem. Lilla Skruttan och Max lekte som vanligt toppenbra tillsammans, och var den ena gick så följde den andra med! Ibland blev det till och med alldeles tyst, och då fick vi smått nervösa föräldrar springa ut och kolla upp de små liven. Hittade dem bland annat inne i badrummet, där Skruttan vridit på tvättmaskinen... Busfrön!
Tack Magda med familj för en jättemysig kväll!!!
Lite foton blev det förstås också:

1 kommentar:

  1. Hihi, tittut-fotot måste jag få! De är ju för goa våra små troll =D

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!