tisdag 18 september 2007

Övertrött unge = övertrött mamma

Natten till idag sov Lilla Skruttan ganska så dåligt och vaknade dessutom rätt så tidigt (för att vara hon). Där började hennes sömnbrist... Sedan ville hon inte sova ordentlig middag heller - bara 30 min! Jag hann precis laga mig en smaskig getostomelett och skulle precis hugga in i lugn och ro, när jag hör henne gråta från övervåningen. Och söva om var det inte tu tal om... Så istället för att äta i lugn och ro, fick jag nu imundiga min omelett samtidigt som en liten tjej stod bredvid och tiggde... På eftermiddagen började jag få nog av jobbig unge, och bestämde mig för att åka och impulsshoppa med skrutt. Sagt och gjort vi begav oss till Huddinge centrum för inköp av diverse höstkläder till Lilla Skruttan. Jag lyckades faktiskt hitta en jättefin jacka på Lindex (I love Lindex). Sedan kunde jag ju inte låta bli en söt klänning i lila velour med matchande topp till... Vidare in på H&M köpte jag två pyjamasar också - hon har bara två och jag tvättar inte så ofta att jag hinner med det *hihi*. Lilla Skruttan var vid det här laget rätt så trött, så hon somnade i bilen på vägen hem och sov i alla fall 20 min. Efter det var det dags för middag, och hon vägrade äta - vet ej varför. Nåja, ungen äter väl när hon är hungrig... Sedan var det dags för mig att laga middag till mig och Pappersgubben - köttfärssås och spaghetti! Maträtten tillagades under kaos, bajsblöja och katt som vill in/ut *pust* Nu började mamman bli liiiiiite trött och stubinen var inte så lång längre... Skrutt var förstås övertrött och for omkring som en tok härhemma och röjde järnet. Dessutom var det dags för bajsa på pottan - vilket urartade till en stor katastrof och en ordentlig rengöring av Lilla Skruttan (utan att gå in på detaljer...) Tillslut bestämde jag mig för att hon får lägga sig tidigare idag, och gjorde gröt. Tänka sig - ungen åt upp allt och var from som ett lamm. Hon sade inte ens ett ljud när jag gav henne näsdroppar! Så tillslut blev det bums isäng och nu sover hon som ett litet barn ;-)
Dags för mig att få en lugn stund framför TV:n - det är ju säsongspremiär för Desperate Houswives! Fram med en stor kopp te och och filt, och sedan krypa upp i soffan bredvid Pappersgubben - myspys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!