torsdag 26 juli 2007

Torsdagsträff hos Syster...

I morse packade jag ihop "lite" (jag kan bara inte packa lite saker...) saker till Lilla Skruttan och mig och sedan bar det med Vovven 2.0 av till Syster Hundgalen. Och där blev vi kvar heeeeela låååååånga dagen!!! Tog med med två "lunchlådor" från frysen till mig och syrran (måste ju som storesyrra se till att lillsyrran äter!) - jag fick wok och syrran korvgryta (se recept här i bloggen)! Vi tog en riktig låååångpromenad (mycket ååå idag...) på en timme för att Lilla Skruttan skulle sova middag - behöver jag nämna att hon somnade i slutet av promenaden? (såklart!). Hundarna (eller jag borde kanske skriva "Älgen" och "Hunden" - den ena är en riktig jätte...) fick ordentligt med motion och på slutet av promenaden var de nere för räkning och syrran lyckades då äntligen få dem att gå fot...
På eftermiddagen tog jag fram badbaljan som jag haft med mig och fyllde den med vatten - och vips hade Lilla Skrutan sig ett eget bad! Gissa om det var en tjej som hade kul!!! Särskilt när hon kom på att hon kunde stänka ned sin moster *hehe*...
När vi kom hem på kvällskvisten bar det av till huset för att träffa nuvarande ägarna och lösa lite detaljer kring flytten. De är nämligen så snälla och låter oss flytta in i omgångar, så första flyttlasset går nu på lördag och kommer att stå hemma hos dem medan de bor kvar - visst är det gulligt av dem?! Resten av flyttlasset går sedan på tisdag och då är det klart och vi är officiellt husägare - åhhhhh vad jag längtar!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!