lördag 21 juli 2007

Middagsgäster, nostalgi och nya soffan...

Idag blev vi först av med våra gamla soffor, som syster Dagisfröken köper av oss, och sedan kom vår nya soffa. Snacka om timing!!! Det var verkligen en nostalgisk liten stund när sofforna lämnade oss - vi har ju liksom haft dem i 6 år och det var det första inköp som jag och Pappersgubben gjorde gemensamt när vi precis flyttat ihop. *snyft* en liten nostalgitår fälls... Nåja, vi hann inte sörja så länge för strax efter att våra gamla soffor blivit hämtade, kom den nya med bud (lång historia - kortversion: MIO klantade sig så vi fick gratis frakt). Dock står den fortfarande inslagen i plast och kartong i vardagsrummet. Vi tyckte nämligen att det känns lite onödigt att packa upp och sätta ihop den, för att om en vecka plocka isär och flytta den till huset... Så nu sitter vi på golvet i vardagsrummet. Bekvämt? - Nja, men det blir bättre med nån kudde!
Vi passade på att bjuda Syster Dagsfröken och hennes kille på middag ikväll - det blev såklart grillat med klyftisar - mums!!! Till efterrätt gjorde jag en snabb hallon/blåbärssmulpaj. Behöver jag tillägga att jag är proppmätt? Jättetrevlig kväll utomhus och vi använde våra terassväramare för första gången i år eftersom vi satt ute så länge och det bara var 14°C ute... Det blev som sagt en tokmysig kväll med lite tända ljus och härliga värmeelement

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!