onsdag 13 juni 2007

Varmare än varmast!

Morgonen idag började med en lite gnällig Skrutta. Hon brukar inte vara ledsen och kinkig annars, så jag blev lite fundersam... Hon kinkade med frukostgröten, och då började jag fundera på om det kunde vara några bissingar som irriterar. Hon har nämligen de två övre framtäderna på G (på samma gång). Efter ett tag såg jag att hon såg väldigt hängig ut på ögonen, så jag bestämde mig för att ta tempen på henne - hela 39,2°C hade hon!!! Stackar'n, inte lätt att vara en liten skrutta och inte kunna tala om vad som är fel... Jag tog av henne alla kläder och resten av dagen har hon bara haft blöja. Febern har dock stigit sakta under dagen (trots Alvedon), och nu när vi skulle lägga henne hade hon 39,8°C!!! Usch, vad jag tycker synd om henne - man ser att hon tycker det är jobbigt. Som tur är har jag lyckats få i henne lite mat och vatten, så jag tror inte att hon lider av vätskebrist än så länge... Undrar dock vad febern kan bero på... Jag gissar att det antingen är 3-dagarsfeber eller pga tänderna. Jag sätter nog mest på att det är tänder på G - hon dreglar nämligen en väldans massa. Nu har vi i alla fall skjutit in spjälsängen i vårt sovrum, och förbereder oss på en jobbig natt *puh*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!