söndag 13 maj 2007

De é mycke nu...

Den här veckan har jag och Lilla Skruttan haft fullt upp med aktiviteter...
I torsdags åkte vi till Gamla Stan tillsammans med Syster Dagisfröken för att handla bikini och BH till mig. Det finns en helt suverän butik där som är perfekt för oss som inte hittar våra storlekar på H&M mfl. Både jag och systeryster lyckades köpa en varsin bikini (foto på min finns nedan). Väldigt skönt att äntligen ha fått tag på en vettig bikini som sitter där den ska (eller som Syster Dagisfröken uttryckte det: "Äntligen en bikini där inte *piiiip* hoppar ur när man ska hoppa trampolin!"). Vi hann självklart också med lite annan shopping; ett par jeans, badbyxor och ett par rosa solbrillor till Lilla Skruttan. Syster Dagisfröken köpte dessutom en jättesöt mössa till Lilla Skruttan - tack så mycket moster hälsar hon! Alla shoppingfynd finns på foto nedan. Vi passade även på att ta en snabb fika/lunch på "Café Gråmunken" i Gamla Stan - mysigt fik! Efter det blev det en liten promenad i regnet tillbaka till Centralen.
I fredags var de här och besiktigade vår lägenhet, och de hittade ingenting särskilt (fattas bara eftersom det är ganska nyrenoverat). Efter det kom Maria och Maja över på fika. Tjejerna hade som vanligt väldigt roligt ihop och vi mammor fick snacka av oss lite. Vi hann även med en ordentlig promenad - skönt att vara ute en stund!
Igår (lördag) lämnade vi Lilla Skruttan hos Babbelmamman (min mor) ett par timmar så vi kunde gå på musikal. Det var min minsta syrra - MiniMe - och hennes klass som satte upp en musikal för att samla in pengar till klassresa. Musikalen var riktigt bra faktiskt, och MiniMe sjunger jättefint *jättestolt storesyrra*!!! På kvällen bänkade vi oss framför TV:n. Vilken kväll - både semifinal i hockey-VM och Eurovisionsschlager!!! Men vilken besvikelse det blev!!!! Först torskade vi mot Kanada, även om Sverige faktiskt kämpade bra! Men sedan kom riktiga fiaskot!!! Eurovisionsschlagern som går till historien - hur kunde det gå så dåligt för Sverige och The Ark???? Låten är ju en toppenlåt!!!! Istället går en transa som ser ut som en blandning mellan en Teletubbie och Plåtnicklas nästan och vinner med en låt som man knappt kan kalla musik!!! Var är schlagern på väg?!?! Riktigt trist faktiskt!!!
Idag (söndag) var vi på barnkalas och firade Max första födelsedag. Men det skiver jag mer om imorgon och då kommer även lite foton... Så håll ut!!!
Här kommer lite foton från torsdagen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!