torsdag 24 maj 2007

… blogg-on, blogg-off… eller …en riktigt lååång historia…

Som vanligt är det full fart här hemma och jag har inte hunnit med att blogga som ni kanske märkt. Dessutom har jag varit lite blogg-off just nu. På det så har de dessutom stängt av vårt bredband för att Pappersgubben (den slarvern – morrrrrr!!!) missat att betala både räkningen och påminnelsen!!! Så nu sitter jag och författar i Word tills vi fått tillbaka Internet och postar allt sedan. Puh, då har ni lite att läsa igen *hihi*. Det som har hänt senaste tiden kommer nu här nedan tillsammans med lite foton (såklart!):

2007-05-15 Farsta-shopping
Jag och Lilla Skruttan åkte iväg till Farsta för att uträtta några ärenden och passade då också på att shoppa lite. Efter en stund var det dags för fika för trötta mamman och lite mat till bebban. Som vanligt gick vi då till "Mamma-fiket" och vilka träffade vi där om inte Magda, Micke och Max som också skulle fika! Så vi gjorde självklart sällskap under fikastunden – jättetrevligt!

2007-05-16 SMASK
Jag, Pappersgubben, Syster Dagisfröken och Syster Mini-Me gick på finalen av SMASK. Stockholm hade (precis som alla andra) två bidrag med, vilka båda var bra. Jag fastande dock för "Yksi, Kaksi" med Taxfree – sååååå rolig och medryckande låt!!! Och efter en superspännande omröstning vann just den låten! Nästa år bär finalen av till Piteå, så då lär vi nog missa den – liiiite långt att åka…

2007-05-18 Traktor
Eftersom Pappersgubben inte är ledig på klämdagen, så var vi ensamma jag och Lilla Skruttan. Vi passade då på att åka och hälsa på Syster Hundgalen (som lämpligt nog var ledig på klämdagen). Hos henne var det full fart, eftersom de håller på och röjer på hennes tomt hon och hennes kille. Han hade dessutom släpat dit en traktor dagen till ära, och den var blad det roligaste Lilla Skruttan sett. Hon var helt fascinerad av traktorn och fick även testa att "köra". Snacka om nöjd bebis! Syster Dagisfrökens kille hjälpte också till, och skulle såga av lite grenar som satt högt upp. Som tur var kunde även traktorn hjälpa till här och lyfte upp honom så att han nådde…
2007-05-19 Faddergala
Så var det återigen dags att fira Max. Den här gången var det hans Faddergala. Det bjöds på jättegod lunch och fika – allt självklart hemlagat av superduktiga Magda! Det var verkligen mumsigt!!! Roligt att få träffa Max hela stora familj också. Det blev ett fullt hus med alla gäster och jag gissar att Magdalena och Micke sov rätt gott den kvällen efter att alla gett sig av… Tack Familjen "Pralin" för en jättetrevlig dag!!!

2007-05-20 Återbesök hos Syster
Återigen åkte jag och Lilla Skruttan hem till Syster Hundgalen för att njuta lite av solen i hennes trädgård. Det slutade med att Syster Hundgalen fick fullt hus, eftersom även de andra systrarna dök upp. Jätteskoj att ses allihopa!!! Syster Mini-Me passade på att visa Lilla Skruttan kaninöronen hon köpt på Liseberg – de föll helt klart i Lilla Skruttans smak!

2007-05-21 Ljusparty
Idag hade Syster Hundgalen ljusparty. Det fungerar ungefär som Tupperware-party. Det kommer dit en person som visar upp lite ljus ur sortimentet och pratar lite om dem. Sedan får man en egen katalog och kan beställa samt lukta på alla uuuuuunderbara dofter som finns i sortimentet. Mmmmm, vad det luktade gott!!! Själv beställde jag en "Aroma-lampa" och lite ljus… Ska bli kul att få hem och placera ut dem!
2007-05-22 Blogguppdatering…
Ja, idag var det dags att ta tag i bloggen och uppdatera lite! Och vilket jobb det blev – puh!!! Men nu är det klart i alla fall. Idag firar jag och Pappersgubben 5 år som förlovade (och nej vi har inte gift oss än, väntar fortfarande på frieriet…). Få se om vi hinner med att fira, annars får det nog bli till helgen… Annars har jag och Lilla Skruttan haft en hemma-dag och pysslat och städat här hemma. Skönt att få sånt gjort ibland också… Har även organiserat lite för att inga räkningar ska missas i framtiden *harkel*. Jag fixade tre stycken tidskriftsmappar som jag dekorerade och märkte upp med: Susanne, Pappersgubben och räkningar. Dessa tre mappar placerade jag sedan i hallen på en hylla. Tanken är att vi skall sortera posten direkt när vi kommer in med den – inte lägga den på vardagsrumsbordet där den lätt kommer bort i röran. Jag har redan en "räkningar-mapp" i arbetsrummet, men det är på övervåningen och det är lätt att allt samlas där nere istället. Men nu ska det bli ändring och därmed basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!