söndag 6 maj 2012

En nostalgitripp med löpardojjorna

Pappersgubben fixar med fina Musköbåten
Idag åkte vi ut till min pappa, Båtfarsan, för att fixa med vår båt, som ligger på hans tomt. Och självklart passade jag på att ta med mig mina löpardojjor och träningskläder. Ett sånt tillfälle kan man inte bara missa!

Eftersom jag till stor del är uppväxt där min pappa nu bor, blev det en riktig nostalgirunda. Jag sprang utmed vägar, där min farmor och jag ofta promenerade, alltmedan vi hade långa samtal om livet och skrattade ikapp. Jag sprang längs stigar, där jag ofta var ute och promenerade med vår fina hund Kaxi. Jag sprang utmed havet, där jag badat många gånger. Och allt detta medan solen sken och det var så där lagom svalt i luften, precis perfekt väder för en långtur!

En toppenhärlig runda på 7,20 km blev det - och efteråt mådde jag fantstiskt - det var jag värd!

 

2 kommentarer:

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!