tisdag 8 maj 2012

Dagens träning

Jag har ju ett mål med min träning. Jag ska springa Tjejmilen i början av september. En hel mil. Och målet är att ta mig runt utan att dö på kuppen. Och får jag därtill en bra tid, är det ju inte helt fel.

Fast mest tränar jag för att jag vill. Och för att det får mig att må bra. Och för att jag förtjänar det. Jag ser faktiskt träning som en belöning. I det hektiska liv jag lever som tvåbarnsmorsa och kvinna mitt i karriären, så behöver jag lite andrum. Ett tillfälle att lätta på trycket. Och det kan träningen ge mig!

Dagens övning var ett rejält intervallpass på löpbandet. Först uppvärmning i 10 minuter. Sedan fyra stycken 2x2 minuters intervaller och på det två stycken 1x1 minuters intervaller. Avslutade med 5 minuter nedvarvning. Detta gav en ungefärlig sträcka på 6 km och totalt brände jag ca 580 kcal - en mycket trevlig bonus från löpningen!



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!