onsdag 1 juni 2011

Stoltaste morsan i stan...

...måste ju bara vara jag idag! För att jag har världens bästaste dotter. En hel del av hennes kompisar har lärt sig att cykla utan stödhjul. Problemet för Skruttan, är att hon är kort (undrar var hon fått det ifrån... *visslar*), och därför haft svårt att nå pedalerna. Så förra året fick hon en cykel i 4-årspresent. Med stödhjul. Men i år har hon beslutat sig för att de ska av. Så i helgen sprang Pappersgubben ett par vändor bakom henne, medan hon försökte cykla. Men det blev inte så många vändor. Pappersgubbens kondis är liksom inte riktigt vad den varit... Och Skruttan tappade fokus och tålamodet. Och så var det med det!

Idag på dagen bestämde hon sig dock för att det återigen var dags. Jag var hemma med barnen, och jag kunde inte springa efter henne (pga sjukdom), så jag sa åt henne att försöka själv. Och det gjorde hon. Om och om igen. Och igen. Och igen. Hon gav sig helt enkelt fan på att hon skulle lära sig att cykla själv. Och helt plötsligt kom det där magiska ögonblicket. Ögonblicket som får det att tåras i ögonen på den überstolta mamman. Skruttan cyklade alldeles själv, och ropade till mig: "Mamma, kolla! Jag kan ju cykla själv. Jag sa ju det!"




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!