måndag 17 januari 2011

Cliniderms produkter för ansiktet

Jag är en Buzzador. Som Buzzador får man utan kostnad testa nya produkter och tjänster. Sedan ska man dela med sig av det till vänner och bekanta, och på så sätt sprida kunskap om en produkt. Skulle du också vilja bli Buzzador? Klicka då här!

Den produkt jag håller på och testar just nu är Cliniderms produkter för ansiktet. Jag har fått den äran att testa deras rengöringsmjölk för normal/torr hy, och den heter "Ultra Soft Cleansing Milk". Dessutom har jag fått två produkter för återfuktning, en dagkräm för normal hud och ett serum för normal/torr hud. Dagkrämen heter "Active Protection Day Cream" och är en dagkräm med antioxidanter. Den skall förbättra hudens fuktbarriär och på så sätt skydda huden mot yttre påfrestningar.  Serumet heter "Age Delay Serum" och har en dubbelverkande formula som omedelbart ger jämnare och slätare hud.

Vad tyckte då jag om dessa produkter? I vanliga fall brukar jag ha produkter från Yves Rocher, som jag är väldigt nöjd med. Men man måste ju våga testa något annat ibland också ;). Jag har rätt känslig hud, och av vissa produkter kan huden blossa upp alldeles röd. Dessutom har jag stundtals torr hy, framför allt nu på vintern. Cliniderms produkter har fungerat alldeles utmärkt, och jag har inte fått någon reaktion av dem. Rengöringsmjölken fungerar bra, men jag skulle nog komplettera den med ett ansiktsvatten. Rengöringsmjölken tar bort smink hyfsat bra, men det krävs även lite ansiktsvatten för att få bort "partysminkningen". Serumet har varit alldeles underbart, och det gör att huden känns alldeles babylen och mjuk. Även dagkrämen har den effekten. Därför är jag verkligen nöjd med dessa produkter, och kan mycket väl tänka mig att köpa några av dem i framtiden.

För att ha en komplett ansiktsvård, bör man ha en rengöringsmjölk, ett ansiktsvatten, en nattkräm och en dagkräm. Sedan kan man, när man passerat 30, även komplettera med ett serum, gärna anti-age.effekt. Som det är nu, har jag bara använt de produkter jag fick, dvs rengöring, serum och dagkräm. Men bara det tycker jag har fungerat bra. Fast jag saknar nattkräm, som jag brukar använda. Men självklart finns även ansiktsvatten och nattkräm i Cliniderms sortiment, det ingick bara inte i det här paketet.

Jag har även fått fyra gåvoboxar, som jag kommer att ha en tävling om inom en snar framtid. Gåvoboxarna består av en dagkräm, ett serum, en rengöringsmjölk, en kur mot torr hud, en nattkräm och en ansiktsvatten. Ett helt komplett paket med andra ord. Så håll utkik och missa inte detta tillfälle att vinna dessa produkter - de är riktigt bra!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!