torsdag 25 mars 2010

Storstädning

Idag storstädar vi jag och Lilleman. När vi städar tillsammans, går det till på följande sätt:

1. Jag plockar undan leksaker och lägger i leksakslådan.
2. Lilleman upptäcker alla roliga leksaker i lådan, och måste genast undersöka dem. Ute på golvet.
3. Jag plockar i leksakerna igen.
4. Lilleman tycker fotfarande de ska undersökas på golvet.
5. Jag ger upp, och plockar fram dammsugaren.
6. Lilleman ger också upp leksakerna, och bestämmer sig istället för att undersöka dammsugarens utluft.
7. Jag plockar in smutsig disk i diskmaskinen.
8. Lilleman plockar ur disken ur diskmaskinen. Äter lite på en träslev.
9. Jag sätter mig i soffan med en kopp te och stirrar apatiskt på kaoset.
10. Lilleman återgår till att studera leksakerna, och tar gärna med sig dem över hela huset....



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!