tisdag 16 februari 2010

Photoshop - en underbar hobby

I tre år har jag nu haft bildredigering/Photoshop/digital scrapbooking som hobby, och det blir bara roligare. Ju mer jag inser att man kan göra i Adobe Photoshop, desto mer vill jag hålla på. Det enda som stoppar mig är tiden. Man hinner inte med att göra så mycket som man skulle vilja. Men det är en väldigt kreativ hobby. En kreativitet jag verkligen behöver få utlopp för, och får det genom att sitta en längre stund framför datorn och bara fixa och trixa fram och tillbaka med bilder.

Och nu har jag även en egen hemsida, där jag säljer en del av mina alster i form av tavlor där man bland annat kan köpa en personlig tavla med foto och namn. Och websidan där jag säljer tavlorna heter givetvis (klicka på loggan för att komma till hemsidan):


Det roliga med bildredigering, är att man kan göra saker åt andra, som gör dem glada. Man kan tex ge bort något i julklapp. Det gjorde jag i julas. Min söta syster Dagisfröken, som då precis hade fått sin dotter, fick tillsammans med Kubanen en bild av mig med ultraljudsbilderna på deras dotter med en vacker inramning. Jag framkallade den färdiga bilden jag gjort på canvas, och det blev verkligen jättebra! Och det tror jag även både syster och hennes karl tyckte . Så här ser den färdiga tavlan ut:
Klicka på bilden för att se en förstoring


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!