fredag 12 februari 2010

Idag har jag lärt mig att...

...pressad lime i en självspricka på tummen gör jävligt ont!
...hyvlad morot i soppan kan man kalla spaghettimorötter, och då blir de helt plötsligt mycket godare.
...en liten kille som håller på att få tänder, och biter i allt, kan göra en väldigt illa. Särskilt när han ammar samtidigt.
...det spelar ingen roll hur mycket marginal man har - med två barn kommer man alltid för sent.
...jag klarar av att sitta upp trots bara tre timmars sömn i natt.
...man blir förvirrad av för lite sömn, och säger de mest knasiga saker som tex: "Sätt ungen på taket" när sambon undrar vad han ska göra av dottern, när han åker till jobbet.
...hemmagjord kolasås kan bota det mesta, dock inte trötthet.
...leva i nuet och släppa kraven faktiskt är riktigt bra. Särskilt när nuet består i att ta sig igenom den närmaste minuten utan att somna. Och sedan nästa minut. Och nästa. Och nästa. Ända till barnen somnat och man får däcka i soffan.
...när man däckat i soffan glömmer man nuet och somnar på fem röda.

2 kommentarer:

  1. Hej hej, jag kikar in :) Härlig blogg och härlig presentation!
    Den där rätten med hajmal såg helt fantastisk ut, måste testa den ngn dag.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Du har en Award att hämta hos mig.

    Ha en skön kväll :-)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!