måndag 3 augusti 2009

Mellanlandar

Nu är vi hemma igen efter en härlig vecka uppe i Hälsingeskogen. Vi hann med både det ena och det andra och vila lite däremellan. En spännande sak vi var med om var utrensning av Diplomatrisens mammas vind - där allt sparats. Och jag menar verkligen ALLT! Hittade en hel del vintagefynd bland alla gamla kläder, och kom hem med bland annat en supersöt gammelrosa kappa, som Diplomatrisen haft, när hon var liten. Passar perfekt till Skruttan som kappa över klänningen hon ska ha till bröllopet vi ska på i början av september. Men mer om vindsfynden senare...

Vi hann också med att lämna Skruttans napp till trollungarna i skogen, besöka släkten, fika, bada, åka till sjöstugan, bada lite till och faktiskt sova. En härlig semestervecka alltså! Lite mer om trollungarna och deras kleptomani vad gällande nappar kommer också senare...

Nu är vi hemma och mellanlandar. Packar om. Tvättar. Handlar. Tvättar. Klipper gräset. Tvättar. Vattnar. Tvättar. Hänger ut tvätt i solen. Tvättar mer...



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. I vilken Hälsingeskog var det ni var nu igen?

    SvaraRadera
  2. Sus: Den inte alls så långt från din och blivande prinsens forna hem ;) Ligger ca 30 min från Bollnäs...

    SvaraRadera
  3. Äsch, ibland har jag lite för bråttom när jag skriver - DITT ska det ju vara inte din...

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!