onsdag 15 juli 2009

Barnfria - och redo för premiär!

Vi är barnfria ikväll. Båda barnen är hos barnvakt. Skruttan är hos syster Dagisfröken tills imorgon. Lilleman är hos Babbelmamman (mormor sin) tills senare ikväll/natt. Vi (jag och Pappersgubben) ska nämligen ut på galej. Eller galej och galej - bio i alla fall. Mer galej än så blir det inte med två små barn, varav en är knappt två månader. Vi är nämligen bjudna på bio av syster MiniMe och hennes kille (Pappersgubbens födelsedagspresent) (bion alltså, inte systers kille...). Och självklart ska vi se "Harry Potter - halvblodsprinsen". På premiären. Så lite glammigt är det ändå . Vi har sett alla Harry Potter-filmerna tillsammans med syster MiniMe. Och vi har alla läst alla böckerna.

Så nu är det hopp in i duschen, damma av sminkväskan och kanske kleta på lite mascara (undrar om jag minns hur man gör...).

Ha en härlig onsdagskväll - det ska i alla fall jag!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Låter ju som en toppenkväll. Harry Potterfilmen verkar superspännade!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Vad kul, hoppas ni har det trevligt!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Här hade vi också några timmars barnfrihet, härom dagen.
    Vi åkte till ICA och handlade...
    Hahaha!
    Nog har livet som småbarnsmorsa bidragit till en del förändringar. Att man skulle uppskatta ett besök på ICA så mycket hade jag aldrig kunnat ana för två år sedan...

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!