torsdag 28 maj 2009

Ett städat besök...

Idag kom syster Hund på besök. Vi fikade. Vi babblade. Och babblade. Och pratade förlossning. Och annat barn/bebisrelaterat. Och så plötsligt fick syrran ett ryck, och tog tag i det überstökiga köket. Och ryckte upp mig ur amningskomat. Tillsammans städade vi hela köket. Innan var alla tänkbara och otänkbara ytor fulla med disk och annat onämnbart. Nu skiner köket och bänkarna är rena. Och det finns toma ytor i köket! Visst är det underbart med sådana besök?

Tack systeryster för hjälpen - den var värd all diskens vikt i guld (och det var inte lite kan jag lova )


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

  1. wow, det kallar jag SPONTAN städning från ingenstans...

    du skriver så underhållande. Ska följa dej! :)

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis till sonen.
    Skönt med ett städat kök. Härligt med en sån syster.

    Hej hopp

    SvaraRadera
  3. Härligt, du kan inte fråga henne om hon vill komma till mig på fika? ;)

    SvaraRadera
  4. Becca: hehe, kanske det....

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!