torsdag 30 april 2009

Att känna sig fin

I början av april målade jag naglarna en dag. Testade mitt nya lack i lite "punkig" mörklila. Skruttan fick genast syn på att jag målat naglarna, och ville också ha målade naglar. Tidigare har jag sagt nej, då jag tyckt att hon är för liten för att måla naglarna. Men nu kunde jag inte låta bli. Jag frågade vilken färg hon ville ha, och såklart skulle hon ha samma som mamma... Så hon fick också "punkiga", mörklila naglar. Och gissa om hon kände sig fin? Hon var så stolt och visade upp sina lila naglar var hon än gick, och för vem hon än träffade. På dagis dagen efter var det det första hon sa till en av förskolelärarna - "Titta, mamma har målat mina naglar!"


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!