tisdag 3 februari 2009

Sjukdom och lyxfrukost

Idag är vi återigen hemma alla tre. Skruttan hostar fortfarande en hel del, och jag har ont i halsen och är snuvig... Vi ska nog försöka ta oss till vårdcentralen imorgon bitti. Jag ska kolla så jag inte åkt på halsfluss, eftersom halsontet vägrar ge med sig. Ska också kolla upp Skruttans hosta och se om hon kan få någon hostmedicin eller dyl. Kände mig lite smått orolig i natt när jag insåg att jag kanske har halsfluss och i så fall måste äta antibiotika. I vanliga fall har jag inget som helst emot det, men nu är jag gravid - och jag vill inte utsätta barnet för någon risk! För att känna mig lite säkrare, googlade jag därför imorse på antibiotika och graviditet, och hittade en del info som gjorde mig tryggare. Den antibiotika jag brukar få (jag tål inte penicillin), var OK även om man är gravid. Men vi får väl se vad de säger på vårdcentralen imorgon...

Som lite tröst på all elände här hemma, fixade Pappersgubben en rejäl brunch åt oss imorse; ugnspannkaka (rester från gårdagens middag), hallon, grädde, bacon, stekt ägg och ciabatta - mums! Jag säger det igen: han är vår alldeles egna hjälte!!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. vilken underbar blogg du har!!!..här lär jag kika in varje dag..ska läsa ikapp lite sen ikväll ;-)..o kul att du hittade till mig :-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar brunch! Man blir ju nästan lite grön av avundsjuka! ;-)

    SvaraRadera
  3. Krya på er!
    Vilken brunch *avis*
    Kika gärna in och var med i min kalas-tävling ;)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!