onsdag 25 februari 2009

Det kan man kalla handläggningstid!

Fick precis hem papper från Försäkringskassan. Det var ytterst intressant läsning. Jag hade fått pengar för att jag varit hemma och vabbat. Hela 1600 kr insatta på mitt konto. Vet ni när jag tog ut dessa vabdagar? En dag i början av september, en dag i mitten av oktober och en dag i början av november förra året. Det kallar jag handläggningstid det!!!

Tänk att det ska ta Försäkringskassan nästan ett halvår att betala ut ynka 1600 kr - det är ju faktiskt helt sjukt! Jag är glad att jag inte står och faller med dessa pengar, och lider med dem som har det lite tightare ekonomiskt, och hamnar i likande situationer... Näe, skärpning Försäkringskassan!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Det är ju helt makalöst. FK verkar kunna göra lite som de själva vill.
    Förra månaden fick jag inte min föräldrarpenning i tid,så jag ringer till FK och då har dem missat min anmälan för januari. Tre dagar senare fick jag mina pengar. Och precis som du sa, tur att man inte har det jättedåligt ekonomiskt.
    Ha en trevlig kväll. kramizar

    SvaraRadera
  2. Oj oj. Vi har 7 handläggningsdagar på jobbet, och då ringer folk ändå och gormar ibland! Skönt att man inte jobbar på FK! (Fast då skulle ju ifs alla få sina pengar i tid. ;) )

    SvaraRadera
  3. Jenny: Visst är det sanslöst?

    Becca: Varför jobbar inte du på FK för? Tänk vad bra det skulle vara! ;)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!