lördag 31 januari 2009

Evig kärlek?

Visst är det väl underbart med en sådan här solskenshistoria? Detta par har varit gifta i hela 60 år, och firade det med att ta ett nytt bröllopsfoto. Deras tips till oss noviser (som bara varit tillsammans i korta 11 år...), är att man ska ha gemensamma intressen. Det tror jag personligen också är en mycket viktigt faktor i ett lyckat och långt förhållande.

Men jag tycker också att man ska kunna "bara vara" med varandra, kunna göra saker och ha roligt. Att kunna skratta tillsammans. Att kunna älska varandra även under en helt vanlig vardag med tvätt, småbarn och städning. Livet måste inte bestå av kickar för att du ska känna förälskelse. Dessutom tror jag att man bör vara väldigt nära vänner. Om man har det, då tror jag att det håller i längden.

Paret rekommenderade även att man inte går och lägger sig osams, och det skriver jag också under på. Det är viktigt att man reder ut problem, innan man gör dem större än vad de är! För bråkar - det gör man ibland trots allt...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

  1. Det värmde att läsa dina rader om "evig kärlek", jag ler och tar till mig råden och hoppas på evig kärlek /Marjatta

    SvaraRadera
  2. Jag blir alltid tårögd när jag ser äldre par som hållit ihop hela livet. Så himla fina de är!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det mysig med sådan kärlek?

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!