söndag 7 december 2008

Jul, jul, jul!

Försöker febrilt få till lite julkänsla här hemma. Det går sådär efter att ha varit sjuk i en vecka. Jag har inte lyft ett finger här hemma senaste veckan, medan gubben gjort allt han hunnit med samt tagit hand om Skruttan. Det betyder att vi inte hunnit få upp så mycket juldekorationer än, utan mest koncentereat oss på att få undan kasoet som brett ut sig här hemma. Det har nog aldrig varit så här stökigt hos oss! Men efter den här helgen har vi i alla fall kommit en bit på vägen... Jag mår fortfarande inte helt hundra, men jag har i alla fall lyckats stryka alla julgardiner och dukar. Dessutom pyntade jag lite i Skruttans rum, vilket var väldigt populäärt! Det var till och med så populärt att ett pepparkakshus i porslin (väddigt kitchigt - inget jag är särskilt rädd om) skulle sova med i hennes säng.

För att känna lite mer julkänsla gick vi på julmarknad här i närheten idag på förmiddagen, och det var supermysigt! Träffade även på ett par vänner och Skruttan fick leka loss ett tag med deras son (Leo). Vi fikade och barnen rockade loss till spelmannagillet, som spelade traditionell folkmusik medan vi fikade.

Så här "juligt" är det i Skruttans rum nu:Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Underbara julpyntarbilder =) Skönt oxå att du är på bättringsväg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är utmanad =) Se min blogg!

    SvaraRadera
  3. Ulrika: Tackar x 2 ;)

    Magda: blir morgondagens övning tror jag... ;)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!