lördag 16 augusti 2008

080808 Smart?

Vi bestämde oss för att ta en tur i båten på eftermiddagen idag. Himlen var grå – mörkgrå. Regnet hängde i luften. Vi tänkte, att det kanske skulle komma några få droppar, och rustade oss därför med regnjackor. Jag frågade Pappersgubben, om han inte borde ta ett par regnbrallor också. Detta med tanke på att han skulle köra båten. Vår lilla öppna båt – musköbåten alltså. Han grymtade lite och sade, att han klarar sig… Själv gosade jag ner mig och Skruttan under ett par filtar med ett par dynor som kuddar. Myspys! Vi åkte glada i hågen iväg. Hann väl åka i 10 min innan första droppen kom. Sedan öppnade sig himlen. Fullständigt!!! 20 min senare erkände vi oss besegrade av regnet och återvände hem, som ett gäng genomblöta katter…
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Ärligt talat så får ni skylla er själva ;-)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!