måndag 14 juli 2008

Hur länge....

...kan en tvååring hålla sig vaken? Min verkar kunna klara väldigt sena kvällar. Igår låg hon och babblade i sin säng till 23:30!!! Då gav en mamma på gränsen till psykbryt upp och lade sig och barnet i mamman och pappans säng. Ungen somnade på 15 min. Mamman slocknade nära på strax efter. Man kan ju fråga sig varför jag inte gjorde det tidigare... 

Idag är hon också seg. Sover ännu inte helt. Var just upp och bytte hela sänginnehållet. Ungen hade tagit av sig blöjan och kissat i sängen. Härligt. Verkligen! Livet som förälder är ibland påfrestande....

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

  1. :-o Min tös är likadan! Hon bara vägrar sova! Fast hon är bara 1 än.. Kan det vara vädret? :/

    SvaraRadera
  2. Vårt första barn satt vi vi och "sövde" hur många timmar per kväll som helst.
    De andra två fick sova i vår säng.
    Och jäddrar vad enkelt det blev.
    =O)

    SvaraRadera
  3. Och att lyckas ta av sig blöjan i sömnen, den var inte dålig.

    Hoppas att det blir lättare för henne att somna.

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!