onsdag 2 juli 2008

Förklaring

Jag har på senaste tiden skrivit mycket om vår katt och de bekymmer, som vi haft med honom. Det kanske inte är världens roligaste läsning för alla, vilket jag också märkt, då antalet läsare droppat ganska rejält under tiden. Men för mig är det inte det, som räknas. Jag tänkte därför ge er en liten förklaring till varför jag bloggar...

För det första tycker jag såklart, att det är kul att dela med mig av mitt liv till den, som vill läsa. Hela bloggosfären är ett fenomen, som fascinerar mig. Det är faktiskt roligt att läsa om andras liv och vardag. Jag har dessutom hittat både roliga, fängslande och allvarliga bloggar där ute, vilka jag inte kan slita mig ifrån. Många utav dem finns i min favvoblogglista. Det är även roligt att se, att det finns de, som vill vara en del av min vardag och läsa om mina vardagsbestyr som tvätt, städning och matlagning 

Den andra anledningen är, att jag vill ha ett ställe, som jag vill skriva av mig på. Men varför göra det offentligt kanske någon tycker? För mig är min blogg ett sätt, att få ut mina känslor och mina tankar etc. Ett sätt att sätta dem på pränt. Jag skriver även om min dotter och hennes framsteg, och anledningen till det är helt enkelt för att jag vill kunna visa henne det, när hon blir äldre! Och visst skulle jag kunna göra det alltihop på egen kammare i en dagbok eller i ett worddokument, som jag bara sparade på datorn. Men jag tycker ju även om att dela med mig av mitt liv. Ett liv som inte alltid är en dans på rosor, men trots allt är ett lyckligt liv! Ibland är livet en berg-och-dalbana, och det vill jag förmedla med mig blogg.

Saker är inte alltid bara sockersött, utan hemska saker som gör att man blir ledsen sker tyvärr också. Men det är min verklighet, och jag vill dela den med just er! Och jag hoppas att ni stannar kvar, och fortsätter vara en del av mitt liv och min vardag!!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Jag bloggar av ungefär samma anledningar som du =) Och jag tror att bloggen skulle bli rätt platt och trist om man bara skrev om allt positivt, när man egentligen har annat i huvudet. Då känns det inte äkta. Livet går ju upp och ner som du säger.
    Jag är alltså kvar här, fast jag är ju din vän oxå, så konstigt vore det annars ;)

    SvaraRadera
  2. Magda: Du är då söt du!

    SvaraRadera
  3. Vi vill läsa allt om dig.
    Även det svåra och tunga!
    Sånt är livet, även ditt!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ting: Tackar - du är allt go du med ;)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!