fredag 4 april 2008

Fullt ös - medvetslös!

Idag har det varit fullt ös från kl 7:15... Det började med att jag var på läkarbesök på morgonen för att kolla upp min yrsel som jag har emmellanåt. Tog blodprov, vilket jag avskyr, men höll skenet uppe eftersom Skruttan var med *duktig mamma*. Därefter hastade vi över till Öppna Förskolan för ett par timmars lek och stoj samt skönsång tillsammans. Raka vägen hem till lunchen, och sedan i säng med en väldigt trött liten fis. Tyst och lugnt ca 1 timme, sedan hör jag från Skruttans rum: "issa ängen". Pratar hon i sömnen tänker jag... Inser att hon är vaken och går in till henne. Då står hon med rumpan bar och har tagit av sig blöjan. Det hon säger är "Kissa sängen" - dvs hon har kissat i sängen och det var inte lite kan jag lova! Ner med alla sängkläder och in i tvättmaskinen. Pustar ut ett tag och äter mellis. Skrutt och jag gör oss redo för nästa insats - storhandla på ICA Maxi. Handlar en hel kärra full med käk, fattar inte att vi äter så här mycket!!! När vi betalat går vi raka vägen till Mc Donald's, precis som alla andra... Äter middag. Packar in allt i bilen och åker hem. Packar ut allt ur bilen. Upptäcker att tapasen (som ligger i olja) jag köpt har läckt ut nästan all olja över hela ena kassen och dess inenhåll - jippi!!! Fram med papper och sanera. Väl inne med alla varor packas dessa in i kyl etc. Sedan tog orken slut... Nu har Skrutt fått kvällsgröten och ligger och sover, Pappersgubben har kommit hem och jag är redo för nästa fas - medvetslös framför TV:n med lite oljefria tapas! Kanske ska kosta på mig ett glas rödvin till...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!