lördag 2 februari 2008

Fullt ös!

Igår var vi bjudna på disputationsfest. En vän till mig (som jag för övrigt pluggat ihop med) disputerade igår, och självklart bjöds det på fest efteråt! Festen gick av stapeln på Tekniska Museét, och det var faktiskt ett bra ställe att ha fest på. Efter att vi hängt av oss jackor och paraplyn (det spöregnade och jag åkte kommunalt!), fick vi champagne och minglade en stund. Sedan var det dags för middagen. Det bjöds på supergod mat, och vinglaset fylldes ständigt på med rödvin... Efter middagen fick vi kaffe med avec, vilket betyder att Susanne vid det här laget hade rätt så kul . Dessutom spelades det musik på dansgolvet, så jag hann även släppa loss lite där. Det var verkligen skönt att få träffa alla goda vänner, släppa loss och inte känna att man var mamma för en stund (trots att jag älskar min lilla skrutta över allt annat). Det behvöer man faktiskt ibland. Eftersom Pappersgubben inte drack, fick han köra hem . Lite rund om fötterna hälsade Susanne snabbt på svärmor, dom sedan åkte hem efter en barnvaktskväll (tack goa svärmor för passningen!). Behöver jag nämna att jag är lite seeeeg idag?

Idag stod det musikal på schemat! Vi fick nämligen biljetter till "Dr Jekyll & Mr Hyde" i julklapp från svärföräldrarna, och idag var det dags att se den. Syster Hund skulle passa Skruttan, och som vanligt var vi sena, så vi bara "slängde" in tösen hos syrran och sedan drog vi mot stan. Vi hann faktiskt precis i tid (och då hann vi dessutom stanna på McD, hitta en parkerning som var OK precis utanför Chinateatern, gå på toa innan föreställningen), och när vi satte oss ned började overturen (hmmm, stavas det så?). Betyg på musikalen? Helt OK, superbra sångare (bla Sarah Dawn Finer, Mikael Samuelsson (från "Fantomen på Operan) och Myrra Malmberg, vilka sjöng helt fantastiskt!!!), men lite platt handling. Allt som allt får den nog betyget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!