lördag 6 oktober 2007

Förvirrad, jag?!?!

Idag fick jag en ordentlig sovmorgon, eftersom Lilla Skruttan sov hos sin mormor Babbelmamman och morfar HandyMan. Härligt!!! Efter en massa sömn skulle man kunna tro att man är helt klar i skallen - men icke!!! Dagen har gått i sakta mak, och jag tillbringade eftermiddagen hemma hos syster Hund, vilket var jättetrevligt! När vi åkte därifrån, bestämde vi att vi skulle höras om ett litet tag, för att träffas på kvällen för lite mys framför en hyrd rulle. När vi kom hem packade vi upp oss i lugn och ro, och jag satte Lilla Skruttan på pottan. Helt plötsligt ringer min mobil. Det är säkert syrran tänkte jag och bad Pappersgubben svara eftersom jag underhöll fröken på pottan (så att hon inte sprang iväg). Det var Magda som ringde. Karln gav luren till mig och Magda frågar hur det är med oss. Jo, tack bra svara jag. Berättar att jag sitter och lägger pussel med fröken som samtidigt sitter på pottan och gör det man brukar där. Då säger Magda: "Så ni kommer inte idag då?" Que?!?! svarar en smått förvirrad Susanne. Jo, det var ju idag som vi skulle ha ostprovning hemma hos oss säger Magda... Susanne slår sig kraftigt för pannan och utstöter ljud liknande Homer Simpson - det hade jag helt glömt bort!!! Och jag som hade sett fram emot att träffa Magda med familj - det var så länge sedan! Men inget kan hindra oss! Vi packade snabbt in oss i bilen och åkte iväg hem till Magda. Och det var tur det!!! Det blev en jättemysig kväll med massa goda ostar och lite gott vin till. Tack Magda för en supertrevlig kväll, och ledsen för vår sena ankomst och min förvirrade lilla hjärna!

1 kommentar:

  1. Hehe, vi är bara glada att ni kom till slut ;-) Håller med, det var jätteskoj att ses :-D

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!