tisdag 7 augusti 2007

Back in business!

I'm baaaack!!!!! Nu är äntligen datorn uppe och internet igång - jippi!!!! Så nu kan jag roa mig lite med att scrappa (det kliar i fingrarna - vill koma igång NU) och blogga (har saknat min lilla bubbelvärld ute på nätet). Har dock inte hittat kablen som man anänder för att föra över kort från kamera till datorn... Men den kommer väl fram snart. Så därför blir det inga nya foton tyvärr idag heller. Men den som väntar på något gott... Häng kvar så kommer de nog snart! Jag pysslade lite med en scrap precis innan flytten och den är klar nu - så här bidde den:
Credits->
Backgrounds: "My first flowers" Verena Kaolyi
Embellishments: "My first flowers" Verena Karolyi, "datumstämplar" Yssa, "FrameClusters2" Lindsay Jane, "Spring Is In The Air" Mira, "Hillbilly Cover-Ups part 1" Fantacy

Idag har vi (Lilla Skruttan och jag) varit ute med Babbelmamman (min mor) mfl på sjön med vår båt. Vi tog iland vid i en liten vik och lade oss på ett par släta klippor - sedan reste vi oss inte upp något mer den dagen ... Näe, skämt å sido, det var verkligen superhärligt att få njuta av det vackra vädret och havet. Lilla Skruttan var helt galen och ville bara bada hela tiden. Mamman fick dock vara elak och säga stopp - Skruttans läppar blev ju blå och hon darrade på underläppen! Snacka om badtokig (se även scrapen)... Vi hade med oss matsäck - äggmackor med salami - mums! Lilla Skruttan fick laxpasta med broccoli, vilket föll henne i smaken (som vanligt). Mitt på dagen var det dags för Skruttans sovstund, och det löste jag geonom att använda en båtdyna som madrass. Hon somnade faktiskt ganska snabbt och sov gott i skuggan ute i det fria. Visst låter det härligt? När vi åkt in till land igen, avlsutade vi den perfekta sommardagen på det enda vettiga sättet - med en MJUKGLASS!!! Ja, just det behöver jag nämna att jag brände mig på ryggen också? *skäms lite, fast jag hade faktiskt smörjt in mig med solkräm*

1 kommentar:

  1. Låter oerhört mysigt! Alicia är också så där badtokig, på landet blev hon som förbytt när hon såg att vi fyllde poolen och kröp i med kläder och allt innan vi hunnit hindra henne. Ungar! :-D

    Jobbigt att du brände dig, högre solskyddsfaktor kanske?

    Kramar

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!