torsdag 24 maj 2007

Pust och puh – storstädning och IKEA på samma dag!

Idag (070523) har jag haft storstädning här hemma – dammsög hela nedervåningen noggrant (ja, även under och bakom soffan…) och torkade sedan alla golv. Efter det slängde jag ut marodörerna i koppel på tomten och tokvädrade (öppnade ytterdörren i ena änden av huset och altandörren i andra änden). Nu känns det helt underbart hemma (i alla fall på nedervåningen)! Efter storstädningen och Lilla Skruttans sovstund åkte vi iväg i Skruttbilen (jag har lånat min mammas gamla SAAB som extra bil i några dagar) för att fajtas med andra galna IKEA-shoppare. Anledningen till IKEA-besöket var att jag behövde köpa galgar till Lilla Skruttan. Tänkte organisera lite bland hennes kläder (vet inte riktigt vad som fått fatt mig, har verkligen varit på "organiserings-humör" de senaste dagarna). Men självklart kom jag hem med lite mer… Köpte kaffekoppar till oss i samma serie som vår matservis, jättecoola reflexer, matskålar, galgar och leksak till Lilla Skruttan samt sugrör och säkerhetsspärrar till kökslådorna och skåpen mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!