måndag 7 maj 2007

Nya tider!

Nu är det dags för nya tider!
Igår natt sov Lilla Skruttan för första gången i sitt rum på natten!!! Pappersgubben och jag har tillbringat helgen med att städa ur hennes rum och fixat till det lite. Dock har vi inte satt upp några gardiner och tavlor etc eftersom vi ändå ska flytta om mindre än tre månader. Det blev faktiskt mysigt i alla fall, och hon verkar trivas. Både jag, Pappersgubben och Lilla Skruttan har sovit som stockar inatt!!! Inte en dag försent för flytt av lillan. Även marodörerna sov gott i fotänden av vår säng. I vanliga fall har vi haft stängt till sovrummet på natten för att inte katterna ska lägga sig i Lilla Skruttans säng, men nu när hon flyttat ut kan de flytta in igen. Mysigt för dem - trångt för oss *hihi*... Lite foton från rummet kommer här:

Idag lämnade jag Lilla Skruttan en stund hos Babbelmamman (min mamma) för att åka till Farsta C och shoppa själv. Jag har nämligen kastat mina gamla löparskor (de hade liksom tjänat sitt syfte) och behövde nya. Den här gången ville jag satsa på ett par riktigt bra skor som håller, eftersom jag tänkt börja springa lite mer regelbundet nu. Därför åkte jag till Löplabbet (rekomenderas för övrigt varmt! De var helt suveräna där!!!) och provade ut ett par skor. Snacka om att de gör ett grundligt arbete - man får valuta för pengarna helt klart!!! Först fick jag stå på ett litet "glasbord" för att expediten skulle kolla hur jag stödjer på fotsulan. Sedan fick jag ett par testskor på fötterna och fick springa på ett löpband medan man spelade in mina fötter. Sedan kunde vi kolla på filmen och expediten kunde då se hur man springer och om man behöver något extra stöd i skon. Jag lutade lite inåt på vänster fot, så jag fick ett par skor som stödjer lite extra på insidan. Den sko jag tillslut beslöt mig för att köpa var helt suverän. Ska bli jätteskoj att ge sig ut och springa i dem - känner mig faktiskt riktigt taggad nu! Så här ser skorna ut:

2 kommentarer:

  1. Vad duktig Vendela är som sov i eget rum, och så bra! Tycker själv att det är superskönt att Alicia har eget rum numera! Trevligt blev det för V också, så det klart hon vill sova där! :-)

    Fina skor också!

    Går bra på pottan förresten, jag blev inspirerad av er. Idag kom det nr 2 också, och så fjantig som man är så blev man ju jättestolt över det! :-D

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med eget rum! Vi hade flyttat Max till eget för länge sen om vi bara hade lite större... Katterna verkar också trivas ;-)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!