måndag 2 april 2007

"Nyheter i korthet" eller "Snabbrepris av de senaste dagarna"

OK, here goes...
Onsdag: Mamma-barn-gympa på förmiddagen - börjar kännas lite för lätt nu, kondisen har (tro det eller ej!) faktiskt ökat . Lite klurigt också med en bäbis som ständigt var på rymmen från gympamattan - Lilla Skruttan kryper ju numer med en väldans fart! På kvällen var jag och Pappersgubben och såg "Singing in the rain" på Oscarsteatern tillsammans med Svärföräldrarna. Lilla Skruttan fick vara hos syster Jenny under tiden. Det var verkligen roligt att få en stund för oss själva och ha lite kul! Och musikalen var helt OK. Första akten var roligare än andra, men totalintrycket blev:

4 stycken "Yssor"
Torsdag: Hemma-häng! En helt vanlig lugn och skön dag hemma. Lyckades städa och tvätta lite - kändes bra! Jag och Lilla Skruttan tog även en vårpormenad i det härliga solskenet (se kollage nedan).
Fredag:
Farsta-häng med Maria & Maja! Jag och Lilla Skruttan packade återigen in oss i "Vovven 2.0" och åkte iväg till Farsta Centrum för att träffa kompisarna Maria & Maja. Det blev både fika och lite shopping. De här två ungarna (Lilla Skruttan och Maja) är så bra tajmade att efter att vi mammor hunnit fika klart blev båda trötta. Det var då dags för lite shopping! Jag köpte följande åt Lilla Skruttan: ett par strumpbyxor, första skorna samt en vårmössa (som matchar vantar hon redan har). Har fotat allt utom strumpbyxorna (se nedan). En allmänt lyckad dag helt enkelt!
Lördag: Hektiskt häng! På morgonen var jag och körde lite medelgympa på "Friskis & Svettis". Det var ett jättebra pass, och jag blev helt slut som vanligt. När jag kom hem från det var det raskt in i duschen och sedan iväg på "Föräldragruppsträff". Vi som gick i samma föräldragrupp när jag var gravid har hållit kontakten och träffas en gång i månaden (både mammor och pappor och barn) - jätteskoj, och vad alla vuxit sen sist (bebbarna alltså )!!! Efter detta bar det iväg till Babyland för att köpa en ny bilbarnstol till Lilla Skruttan (modell större). Det blev en Britax (precis som babyskyddet). Det bidde även en del annat smått och gott som tex ett rött parasoll till vagnen. Efter shoppingen var det nästan bara hem och vända för att sedan packa in oss i "Vovven 2.0" och åka till ett par kompisar som hade fest. Var där i ett par timmar, snackade skit och matade Lilla Skruttan med gröt. Trevlig fest och kul att träffa lite folk som vi inte sett på ett tag! Åkte sedan hem och sov gott!
Söndag: Se bloggen från igår - "Snabbrapport från sjukstugan"

Vårkollage från promenaden i torsdags

Lilla Skruttans fynd från i fredags: ny vårmössa, gamla vantarna och Lilla Skruttans första skor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!