söndag 25 mars 2007

Puh, vilken hektisk helg!

Oj, oj, oj, vilken helg!!! I fredags var jag och Pappersgubben på fest - utan Lilla Skruttan ! Det var en kompis till oss som disputerade, och därför hade en stor fest på Aquaria i stan (ja, man kan tydligen hyra stället och ha fest där). Det blev en mycket lyckad tillställning. Lägenheten inklusive Lilla Skruttan hade vi hyrt ut till Svärmor och Svärfar. Det hela förlöpte utan större problem, och Lilla Skruttan visade sin goa sida. Pappersgubben och jag fick ett ypperligt tillfälle att festa loss ordentligt (har inte hänt sen bebis föddes), och vi lyckades till och med svänga våra lurviga en stund. Det var verkligt riktigt roligt! Så roligt att vi inte kom hem förrän 02:30 !
Igår var det dags igen för fest. Den här gången var det dessutom två på raken! Nu fick däremot Lilla Skruttan följa med. Först var det födelsedagsbesök hemma hos ett par kompisar som bor i närheten. De har dessutom en liten skrutt som är jämngammal med vår lilla skrutta. Mycket trevligt och väldigt god mat! Efter detta (vid 21-tiden) bar det av till andra änden av stan - ända ut till de yttersta utkanterna, nämligen Vallentuna (en timmes resväg) . Min barndomskompis fyllde nämligen 30, och av någon outgrundlig anledning valde hon att ha sin fest mitt ute i ingenstans på landet bland komockorna ... Nåja, det är ju min bästa vän, så vad gör man inte för en sån! Efter att ha följt den utmärkta vägbeskrivningen som sade "...sväng höger vid gult hus - framme!" (jättelätt att se om ett hus är gult i mörker och dimma ), kom vi fram. Lilla Skruttan som sovit hela vägen, vaknade förstås och ville inte somna om. Vi tillbringade (eller nja, mest Pappersgubben) två timmar med att försöka få henne att somna om, men nejdå, det ville hon banne mig inte! Det slutade med att vi var tvugna att åka hem vid 00:15. Resan hem tog en timme (!), men då minsann passade det att sova (mamma somnade visst också en stund, men det behöver vi inte tala högt om ).
Efter dessa två festintensiva och sömnfattiga dagar - behöver jag väl knappast nämna att vi tog det ganska lugnt idag .

2 kommentarer:

  1. Åh, vad skoj att festa loss! Skönt att V klarade det bra. Tror det är jättenyttigt o skoj för dem att umgås lite med mormor och morfar också!

    SvaraRadera
  2. Härligt att festa lite, händer ju inte så ofta ;-)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!