måndag 21 maj 2012

Sorteringsmani

Jag och Pappersgubben en kall vinterdag i februari 2011
Vi har många kort i vårt fotobibliotek på datorn. Foton tagna sedan 2005, då vi fick vår första digitalkamera. Totalt är det för närvarande 38885 foton. Japp, det är sant. 38885 foton. Om vi gillar att fotografera? Typ. Ganska så mycket. Hela tiden. Katter. Barn. Födelsedagskalas (det blir ett antal sådana i en stor familj...). Trädgård. Mat. Tavlor. Inredning. Jorrå, vi fotar massor.

Jag är sjuk (åkt på en dunderförkylning), och är därmed hemma i några dagar för att kurera mig. Men en stund orkar jag sitta framför datorn mellan varven. Och idag har jag hållit på att sortera in dessa 38885 foton. De ligger nämligen i vårt iPhoto-bibliotek utan annat än i kronologisk ordning. Ingen annan sortering. Inte så lätt att hitta något där inte... Jag har i alla fall lyckats ta mig igenom 2012 so far och 2011 fram till våren (jobbar mig bakåt). Uj, vilken tid det tar! Men det är samtidigt roligt att titta tillbaka på alla foton på bla barnen, och på saker vi gjort tillsammans.

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!